GÈNERES CINEMATOGRÀFICS



GÈNERES CINEMATOGRÀFICS



COMÈDIA:


És el gènere més antic. Es basa en l'humor, amb personatges còmics, diferents i exagerats. Crea situacions còmiques.

Els arguments típics: 
  • Són que algú s'equivoca i això crea un seguit de problemes. Apareix el fracàs còmic i apareix també el triangle amorós.
Personatges típics de la comèdia: 
  • El pallasso, un personatge fanfarró que es posa en rídicul per voler aparentar, l'avar i l'enamorat o el banyut.
La localització dependrà de la pel·lícula pero sovint són en campus d'universitats, instituts...

Recursos estilístics: 
  • Exageració, situacions absurdes, sorpresa, gir de guió, repetició i persecussions.
Subgèneres:
  • La paròdia; agafas un altre gènere i el fas amb humor (Scary movie). La comèdia romàntica: un amor impossible o apareix un triangle amorós (About time). Comèdia slapstick (El chico).
















HISTÒRIC


És el gènere on s'intenta reproduir un fet de la his
tòria amb la màxima fidelitat possible. La base sol ser en text, llegenda, biografia...
Normalment són personatges heroics.







Els arguments típics: 


  • Són històries importants que marquen una època. Grups de persones importants.
Característiques:
  • L'ambientació està en els decorats, en el vestuari i en el llenguatge.Intenten ser les mateixes localitzacions del lloc on va succeir. El protagonista normalment és un molt bon actor. Els guions estan adaptats de novel·les, mites... Normalment són llargues perquè s'han d'explicar moltes coses. A vegades es graba en blanc i negre perquè sembli més antiga.
  • S'utilitza el CGI: imatge feta a ordinador per crear coses que ja no exsisteixen. 
















TERROR

En aquest gènere s'intenta crear malestar. A diferència del thriller, en el terror pot aparèixer tot tipus d'elements.


Característiques a través del guió:



  • Passa alguna cosa sobrenatural.
  • Apareixen elements malignes.
Personatges típics:

  • Monstre malvat; és perillós, lleig, desagradable...



*Teoria del Valle Inquietante: Simular 

la vida humana. A la gent li dóna molta por.


Localitzacions:

  • Hospitals

  • Llocs abandonats
  • Llocs on estàs sol
  • Laboratoris
  • Cases encantades
  • Fàbriques abandonades
  • Cementiris
  • Presó
  • Escoles
Ambientació:
  • Foscor
  • Sang
  • Sorolls
  • Il·luminació
  • Fer veure que està abandonat

Recursos:

  • Bandes sonores
  • sang
  • Fum
  • Crits
  • Teranyines
  • Càmera subjectiva
Subgènere:
  • Gore: Molta sang

  • Slaster: grup de joves que moren un per un
  • Psicològic: no apareix el dolent en tota la pel·lícula i crea tensió




FANTÀSTIC

En aquest gènere apareix una premissa fantàstica on ha de quedar molt clara que és aquella.




Ambientació:
  • Haurà d'estar molt ben feta per poder posar l'element fantàstic.
  • Ha de ser coherent en el món de la pel·lícula.


Argument:



  • El principal és el terme del Monomite.

Efectes especials:
  • Gran part del pressupost es destina als efectes especials.
  • És la part més important del cinema fantàstic.














ANIMACIÓ

  • Són pel·lícules fetes amb dibuixos digitals o fets a mà. 
  • L'animació està feta en 3D.
  • Utilitezen l'animació feta en Stop-Motion. 
  • Ha d'estar fet fotograma a


  • Una ventatja d'aquest gènere de pel·lícules és que no s'ha de pagar als actors.
  • Es poden deformar els personatges.






NEGRE

Aquest gènere de cinema es basa en la violència, les drogues, el racisme...
  • Aquest gènere es va popularitzar als anys 30.
  • Es diu cinema negre per l'ambientació fosca.
  • Es basa en l'intriga.
  • Pot ser que no sempre guanyin els bons.
  • Els protagonistes solen ser homes.
  • Les accions que es produeixen estan en paral·lel.
Personatges típics:
  • Detectius privats

  • Gàngsters
  • Mafiosos
  • Policies
  • Lladres com herois









DOCUMENTAL


S'intenta representar la realitat a partir de la visió del director. S'intenta retratar de la manera més real possible una època, un fet... Van relacionats amb la història i festa que afecten a la societat.
No s'inventa la realitat però si que es reinterpreta.
El fil argumental que ens presenta un retrat de la societat. Intenta ser divulgatiu i explicar un fet a la gent.
És molt important els comentaris i la forma d'ordenar la informació.



BÈL·LIC

Són pel·lícules que es van fer en moments històrics importants. Al llarg del s. XX aquestes pel·lícules s'han posicionat en un bàndol o un altre.
Es veuen morts reals.


  • Subtipus: Antibèl·lica: amputacions, morts, sang... 
                         Probèl·lica: Predominen accions espectaculars, molts sacrificis. S'explica                              una situació concreta, l'ambientació és genèrica i es tracta de drama +                                  amor + bèl·lic.
  • Localitzacions: Zones de conflictes i les grabacions acostumen a ser a l'exterior.

  • Personantges: Reclutes, amic que morirà, poques dones, el sargento chusquero que fa la vida impossible als soldats pero ho fa per ajudar-los. 






MUSICAL

És el principi de les bandes sonores. Es sincronitza la veu i es posa música de fons, principi dels musicals.

Característiques:

  • Gràcies a la música la pel·lícula avança i es resol l'escena.
  • Pot ser una banda sonora explícita per la pel·lícula o utilitzen cançons ja creades en les situacions concretes per explicar la situació.
  • Molts cops els diàlegs són cantats.
  • Balls, números musicals...
  • Pel que fa al gènere en si mai ha estat pur sinó que ha estat barrejat amb altres gèneres.
  • Theme: cada personatge té un tema que el descriu i representa.
  • Disney: va aconseguir apropar els musicals als petits.










ACCIÓ

Aquest gènere ha canviat molt des de l'inici, s'assembla al monomite. Persona que té una missió i s'enfronta a problemes.
Són històries basades en poemes èpics que s'explicaven de forma oral on el protagonista era un heroi i tot girava entorn a ell: Epopeia, aquesta s'ha anat transformant al llarg del temps i també l'heroi.
Majoria de vegades bé vs mal.
Apareix un enemic que ha anat canviant al llarg del temps, no sempre és humà, normalment si però també pot ser un objecte natural.
Saps que guanya el bo tot i que el maltractin.
Els dolents molt dolents però còmics fan coses injustificades per saber que són ells els dolents. Quan un dolent mor ha de morir d'una forma molt concreta perquè l'espectador sàpiga que està mort definitivament.
  • Escenografia: llocs que provoqui aventura com ara el carib per pel·lícules de pirates o ara bé Egipte per pel·lícules d'expedicions, són més ràpides i fàcil de muntatge.
  • Plans curts 'utilitzen per temps i espai a prop dels protagonistes.
  • Les escenes d'acció són ràpides.
  • S'utilitzen alguns efectes especials; molts cromes, color blau o verd.
  • Poses el que vols.



CIÈNCIA-FICCIÓ

Té arrels literàries, molts cops estan basades en llibres. Als anys 40, apareixen les primeres pel·lícules basades en llibres o còmics.
Flash Gordon: Històries d'aventures en un altre món.
Buck Rogers.


  • Arguments típics: l'espai i el confín són llocs d'exploració i perillosos. Aliens, invasions extraterrestres, exploració de l'univers, es compleix el monomite, col·lonització altres planetes, perills tecnològics.
  • Otopia: tot va bé
  • Histopia: un futur on tot va fatal.












Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EXPRESSIVITAT DELS PLANS

PICTORIALISME

ANÀLISI D'ANUNCIS